نمایندگی آیفون

نمایندگی آیفون

ساخت وبلاگ

امکانات وب

آموزش تعمیر دسته بازی پلی استیشن

با گذشت زمان و بازی کردن با دسته بازی بمدت طولانی، رفته رفته دکمه های دسته بازی PS2 یا PS1 شما رسوده شده و حالت تردی و کیفیت خود را از دست می‌دهند. در این زمان شما هنگام بازی با دو حالت مواجه خواهید شد:

  1. نیاز به فشار زیاد به برخی از دکمه های دسته برای عملکردن
  2. نرم شدن بیش از حد و عملکردن برخی از دکمه ها بصورت خود به خود. هر دو حالت از این دو مشکل هر یک به نوبه خود، لذت بازی را از بین خواهد برد و انجام بازی را سخت می کند.

علت عمل نکردن برخی از دکمه‌های دسته چیست؟!

همانطور که در بالا ذکر کردیم، علت عمل نکردن و خراب شدن دکمه های دسته، فقط و فقط از فرسوده شدن ذغالی های دسته می باشد که با تعویض این ذغالی ها، دوباره تردی و کیفیت به دکمه های بازی باز خواهد گشت و دسته بازی شما با کیفیت دکمه ک دسته نو و با کیفیت کار خواهد داد.

ذغالی ها لاستیک هایی هستند که مانند اهرم عمل میکنند و حالت فنر فشار به پایین و بازگشت به بالا را به عهده دارند. این لاستیک ها به مرور فرسوده می شوند و دیگر مانند قبل بطور صحیح عمل نمی کنند و آنجاست که مشکلات مذکور بوجود می آید.

توجه: تعمیر و بازکردن دسته بازی در منزل امکان پذیر است اما پس از باز کردن کلیه پیچ های پشت دسته، لطفا به ارامی قاب دسته را از هم جدا کنید تا قطعات ریز در جای خود باقی بمانند و با شدت به بیرون نریزند، تا بتوانید راحت تر دوباره طبق الگو دسته را ببندید.

https://dealer-iphone.niloblog.com/p/1/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%B6%D8%A8%D8%B7-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86.html

خرابی ها و مشکلات دسته پلی استیشن جرء مواردی است که کاربران این دستگاه را درگیر می کند. اگر دسته ها ایرادی داشته باشند و به درستی کار نکنند، روند بازی هم با اختلال مواجه می شود. به همین دلیل هم تعمیر دسته پلی استیشن همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در ادامه این مطلب ما به آموزش تعمیر دسته پلی استیشن خواهیم پرداخت. اگرچه تعمیرات دسته یک فرایند تخصصی است و نیاز به مهارت بالایی دارد، اما آشنایی شما با مراحل این کار کمک بزرگی برایتان خواهد بود.

چگونگی تعمیر دسته ps4

دسته ps4 از قطعات مختلفی نظیر ذغال دسته، سر آنالوگ دسته، دکمه های R و L، برد، باتری و غیره تشکیل شده که ایراد در هر یک از این قطعات می تواند موجب بروز اختلال در این دسته شده و کاربر باید جهت تعمیر دسته ps4 اقدام نماید.

برای تعمیر دسته کنسول بازی سونی ابتدا باید ابزارآلات تخصصی مناسب را گردآوری کرده و با کمک آن ها پیچ های پشت دسته را باز کرده تا دسترسی به قسمت های مختلف آن امکان پذیر شود.

در مراحل بعدی تعمیر دسته پلی استیشن سونی باید ابتدا قطعات مختلف دسته مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرند و پس از مشخص شدن قطعات آسیب دیده برای تعمیر آن اقدام شود.

مراحل تعمیر دسته پلی استیشن

1- تامین ابزار مناسب شامل یک پیچ گوشتی تخت و چند پیچ گوشتی دیگر متناسب با پیچ های دسته

2- فراهم کردن چند تکه پنبه یا دستمال تمیز مرطوب برای تمیز کردن اجزا داخلی دسته ها

3- باز کردن پنل های پشتی دسته

4- بیرون آوردن باتری دسته

5- باز کردن پنل های پلاستیکی که با دستگیره به بدنه متصل شده اند با استفاده از پیچ گوشتی تخت

6- باز کردن تمامی پیچ ها با استفاده از پیچ گوشتی های مخصوص

7- باز کردن کاور جلو دسته

8- بالا کشیدن شوک های دسته و باز و تعویض کردن آنها در صورت نیاز

9- تمیز کردن فضای داخلی با پارچه یا پنبه مرطوب

10- تعویض دکمه های معیوب با دکمه های جدید

11- تعمیر یا تعویض برد الکتریکی دسته

12- چرخاندن کنترلر باز کردن پیچ های آن به منظور بیرون آوردن مدار

13- تعویض قطعات آسیب دیده و تمیز کردن آلودگی های داخل دسته

14- بستن دسته و بخش های باز شده مطابق قبل

در این بخش قصد داریم به بررسی شایع ترین مشکلاتی که کاربران در هنگام کار با پلی استیشن سونی با آن مواجه شده اند که در نهایت منجر شده این افراد برای تعمیر دسته ps4 به مراکز خدماتی مراجعه کنند بپردازیم.

اولین و عمده ترین مشکلی که در ارتباط با دسته کنسول بازی سونی به وجود می آید روشن نشدن این قطعه است. این ایراد می تواند ناشی از شارژ دسته با شارژر غیر استاندارد باشد و عموما در تعمیر دسته کنسول بازی سونی IC های سوخته موجود در دسته تعمیر شده و مشکل آن برطرف می شود.

مورد بعدی انحراف شوک دسته ها حین بازی است. برای رفع این مشکل و تعمیر دسته پلی استیشن سونی باید این قطعه به طور کامل تعویض شود. یکی دیگر از مشکلات رایج مربوط به دسته بازی سونی خارج از کنترل عمل کردن دکمه ها است. در چنین مواردی نیز برای رفع مشکل باید Layout دسته ها تعویض شوند.

هزینه تعمیر دسته پلی استیشن

هزینه تعمیر دسته پلی استیشن یکی از دغدغه های کاربران است که حتی گاهی مانع از آن می شود که به موقع برای رفع مشکلات این قطعات اقدام کنند. نمایندگی تعمیرات پلی استیشن  هزینه های فرایند تعمیر را پیش از آغاز آن تخمین زده و به مشتری اعلام می کند. بسته به نوع آسیب و شدت خرابی، هزینه تعمیرات ممکن است متفاوت باشد.

اگر قطعات آسیب دیده به راحتی قابل ترمیم بوده و نیازی به تعویض آنها نباشد، تعمیر دسته پلی استیشن هزینه چندانی برای شما به همراه نخواهد داشت. اما در صورت نیاز به تعویض قطعات، محاسبه هزینه کمی متفاوت خواهد بود. برخی از قطعات قیمت بالایی دارند و علاوه بر هزینه خود قطعه، هزینه تعویض نیز همراه آنها محاسبه می شود. از طرفی به دلیل استفاده از قطعات اورجینال در نمایندگی مجاز تعمیرات پلی استیشن، هزینه قطعه اصلی و شرکتی از مشتری دریافت خواهد شد.

تعمیر پلی استیشن

 

 

نمایندگی آیفون ...
ما را در سایت نمایندگی آیفون دنبال می کنید

برچسب : تعویض دسته,تعمیر قطعات داخلی دسته,قیمت تعویض قطعات,نمایندگی تعمیرات, نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 181 تاريخ : شنبه 23 بهمن 1400 ساعت: 20:33

آموزش تعمیر ضبط ماشین

معمولا ما فرض رو بر این میزاریم که شما اطلاعاتی از الکترونیک نمیدانید. پس ابتدا دوره آموزش الکترونیک ضبط را که شامل شناخت قطعات SMD , DIP و تست و اندازه گیری با مولتی متر را شروع میکنیم. بعد از اینکه یاد گرفتید هر قطعه چه کاری انجام میدهد سراغ تحلیل برد ضبط میرویم. از یک ضبط ساده CD خور شروع میکنیم و روش تست قطعات الکترونیکی را روی برد تمرین میکنیم. یعنی به شما یاد میدهیم که هر قطعه چه کارایی در مدار ضبط دارد. پس شما میتوانید مسیریابی یا ولتاژ گیری روی برد را یاد بگیرید.

بعد از توانمندی در شناخت خازن، دیود، ترانزیستور و قطعات SMD نوبت به IC صدا، IC یو اس بی، IC تصویر (در ضبط های تصویری)، IC بلوتوث، چیپ مرکزی و چیپ کنترل کننده میرسد. عملکرد هر یک از آی سی ها و چیپ ها در مدار ضبط بطور کامل تشریح میشود. بطوریکه شما میتوانید هر یک را عیب یابی و تعویض کنید.

بطور کل آموزش تعمیر پخش خودرو بصورت کاربردی و عملی است. یعنی در هر جلسه شما وقتی کار یک قطعه را یاد میگیرید همانجا روی برد ضبط بصورت آکادمیک تست و تعویض انجام میدهید. بنابراین نحوه آموزش کاملا عملی است. ناگفته نماند تعمیرکار ضبط به شما این دوره را آموزش میدهد. پس حتی بعد از پایان دوره اگر جایی اشکال یا مسئله ای داشتید میتوانید از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی در ساعت اداری بپرسید و مشکل ضبط را حل کنید.

ضبط صوت یکی از پخش کننده های صوتی می باشد که با پیشرفت صنعت و تولید ضبط صوت امکانات دیگر به این سیستم اضافه شده از جمله بخش تصویری که این حالت یک مجموعه کامل از پخش کننده های صوتی و تصویری را در خود جای داده در بعضی از مدل های این سیستم ضعف هایی دیده می شود از قبیل نداشتن  بلوتوث، پورت یو اس بی که باعث کنارگذاشتن این سیستم می شود.

برای استفاده گوشی و حافظه فلش برای حل این مشکل امکان نصب فلش و بلوتوس را فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند از کیفیت صدای ضبط خود لذت ببرند و نیاز به تعویض دستگاه را نداشته باشند.

در بخش تعمیر ضبط این مرکز با بکارگیری از پیشرفته لوازم و ابزارهای تعمیراتی این امکان را فراهم ساخته تا ضبط صوت های خانگی، خودرو و پرتابل شما را تعمیر کند.

خرابي هاي رایج ضبط خودرو

ضبط هاي خودرو چه از نوع با کيفيت آن باشند چه از انواع متوسط ممکن است در طول مدت استفاده دچار مشکلات و خرابي هايي بشوند. اين خرابي ها به دلايل متعددي به وجود مي آيند اما نبايد در هنگام به وجود آمدن ايراد براي ضبط خود نگران شويد چرا که اين ايرادها قابل تعمير مي باشند. در زير عمده ترين اين مشکلات را معرفي مي کنيم:

  •  خاموش شدن ناگهاني ضبط خودرو در حين کار
  • روشن نشدن ضبط خودرو
  • ضبط خودرو روشن مي شود اما صفحه نمايش آن خاموش است
  • عدم کارکرد تاچ ضبط خودرو
  • اختلال در کارکرد سيستم عامل ضبط خودرو
  • عدم کارکرد راديوي ضبط خودرو
  • ضبط خودرو سي دي يا دي وي دي را نمي خواند
  • ضبط خودرو صداي خروجي را ارائه نمي دهد
  • دکمه هاي ضبط خودرو کار نمي کنند
  • ضبط خودرو دستگاه يو اس بي USB را نمي شناسد
  • ضبط خودرو کارت حافظه را نمي شناسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علائم و مشکلات رایج ضبط ماشین و راه حل های موجود

خرید قطعات با کیفیت بالا، برای ضبط ماشین، راه خوبی برای جلوگیری از مشکلات پخش صدای ضبط خودرو است، با این حال هر سیستم استریو ماشین دیر یا زود، مشکلات را تجربه می‌کنند.

به طور کلی سه عامل اصلی باعث بروز مشکل درسیستم صوتی خودرو وجود دارد. البته یکی از آن‌ها استهلاک است و مسائل مربوط به آن اجتناب ‌ناپذیر است،علت دوم، اجزایی هستند که به طور کامل با تولید صدا با کیفیت بالا همخوانی ندارند، دلیل دیگر، که کاملاً متداول است، نصب نادرست است.

هنگامی که هر یک از علل فوق رخ می‌دهد، بسیاری از مشکلات صوتی خودرو  نمایان می شود. برخی مشکلات مربوط به رادیو هستند در حالی که برخی دیگر با هم مرتبط هستند.

ضبط ماشین کار نمی کند

 

دلیل این که ضبط ماشین از کار می افتد و دیگر کار نمی کند این است که منابع قدرت یا بخش هایی که جریان از آن عبور می کند  دچار اختلال و مشکل شده اند

 Wiringیکی از مسائلی است که ممکن است باعث خرابی ضبط خودرو شود، ضبط به منبع قدرت و بلنگو که از طریق سیستم ها، (اغلب زیر داشبورد پیدا می شوند) متصل می شود، اگر در سیستم سیم کشی قطعی یا مشکلی وجود داشته باشد، سیستم صوتی ماشین قطعا کارایی مناسب خود را از دست می دهد

نکته دوم این که، در سیستم ضبط ماشین برای جلوگیری از آسیب ناشی از Upsurges از فیوز استفاده میشود و اگر فیوز  پریده باشد  مدار صوتی ماشین به اصطلاح شکسته می شود و ضبط روشن نمی شود

دلیل دیگر کار نکردن ضبط خودرو، مشکل یا مشکلات اتصال به زمین باشد که در این حالت، ضبط نمی تواند از فیوز برای روشن شدن استفاده کند و یا رادیو در فواصل زمانی، نامنظم کار می کند و قطع و وصل می شود، گاهی مشاهده شده در چنین حالتی، به طور عادی ضبط خاموش یا روشن نمی شود و لی به محض عبور از یک برامدگی خیابان، ناگهان ضبط شروع به فعالیت می کند.

اما شاید بپرسید زمانی که رادیو اتومبیل کار نمی‌کند چکار باید کرد؟

ابتدا صحت عملکرد فیوز را با یک مولتی متر بررسی کنید، جهت بررسی از خاموش بودن سیستم مطمئن شوید سپس قسمت فلزی فیوز را با مولتی متر لمس کنید و ببینید روی مولتی متر اطلاعاتی ثبت می شود یا خیر، اگز مولتی متر اطلاعاتی را به شما نشان دهد یعنی فیوز سالم است در غیر این صورت باید به فکر تعویض فیوز باشید، همچنین برای مشکلات سیم کشی و مسائل مربوط به اتصالات زمین (Eart) از مولتی متر استفاده کنید تااز ثابت بودن وضعیت آگاه شوید

 خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن

 

علت خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن: وقتی که هنگام استارت زدن ماشین، ضبط خاموش می شود، احتمالا با دو مشکل مواجه باشید. ممکن است ضبط روشن شود و هنگام رانندگی ناگهان خاموش شود یا ممکن است ضبط روشن شود اما هیچ صدا یا موسیقی پخش نکند. در هر صورت، چند دلیل رایج برای چنین اتفاقاتی وجود دارد که آن ها را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم:

    اختلال اصلی در سیم کشی ضبط ماشین است.

    اگر هنگام قطع صدا، نمایشگر هم خاموش شود، ضبط برق خود را از دست داده است.

    هنگام چنین اتفاقاتی، بررسی علت اصلی کمی سخت است، زیرا گاهی اوقات عملکرد صحیح ضبط را داریم.

    سیم کشی درون درب های ماشین دچار قطع یا اتصالی شده است.

    آمپلی فایرها دچار اختلال شده اند.

نکته: علت خاموش روشن شدن ضبط ماشین هم می تواند به تمامی علل بالا مربوط باشد. اغلب اوقات نمی توانید به طور قطعی از اختلال ضبط ماشین مطلع شوید و باید کار را به متخصصین مربوطه بسپارید.

عملکرد نا مناسب کنترل تعادل صدای بم (باس)

در هنگام نصب کاملا حرفه ای ضبط ماشین این که قدرت باس ضبط  شما بخصوص در زمان استفاده از تنها یک ساب بیشتر باشد وسوسه برانگیز است،برای این که سیستم صوتی بتواند صدا های زیر و بم را به راحتی کنترل کند و لرزش مورد نیاز را ایجاد کند،باید بخش کنترل تعادل، سیستم صوتی را به یک طرف هدایت کند و بعد تعادل را به مرکز بر گرداند. اگر این اتفاق صحیح انجام نشود، بلندگوهای شما تنظیم نمی شوند و صدای مناسبی نخواهید شنید.

برای رفع این مشکل می توانید قطب های مثبت و منفی بلندگو های نصب شده در قسمت جلو و عقب ماشین را جابجا کنید  و برای داشتن باس مناسب، اکولایز استریوی ضبط خودرو  را مسطح کنید و تمام خطوط نمودار EQ را صفر کنید و به آرامی نسبت به تنظیم خروجی ساب ووفر اقدام کنید تا به نقطه اوج و جذاب صدای مورد علاقه خود برسید. یک راه دیگر برای بالا بردن کیفیت باس، استفاده از تقویت کننده های خارجی است

اگر صدای باس از پشت سر شما شنیده می شود باید نقطه محلی آمپر ساب را کم تر کنید تا باس محدود به آن قسمت کمتر شود

صداهای ناخواسته در سیستم صوتی ماشین

شنیدن صداهای مرموزی از سیستم صوتی ماشین تجربه بسیار نا امید کننده است. تقریباً هر راننده در یک زمان با صدای استریو اتومبیل مواجه شده‌است. منابع متعددی از صداهای ناخواسته وجود دارد اما برخی از رایج‌ترین این منابع، موارد زیر هستند:

آلترناتور :  این شایع‌ترین سر و صدای ضبط ماشین است، شرایط ضعیف سیستم شارژ و نیز ارتباط بین اجزای سیستم صوتی و باتری می‌تواند منجر به  صدای ممتدآلترناتور شود.

Symptom  آلترناتور: در این حالت شما صدای سر و صدایی را می‌شنوید که با ضربان آلترناتور خودرو نوسان می‌کند.

Accessory pop : این صدا معمولاً با یک رویداد الکتریکی خاص مرتبط است. معمولاً، لوازم جانبی مثل چراغ ماشین‌ها، wipers  شیشه جلو، سیگنال روشن و ترمزها جریان بالایی را ایجاد می‌کنند و باعث افزایش ولتاژ می‌شوند و سپس به سیستم صدا راه می‌یابند.

 Symptom : یک صدای پاپ تیز زمانی به گوش می‌رسد که در حال تعویض لوازم جانبی ماشین با سرعت بالا مانند آن‌هایی که در بالا لیست شده‌اند، می‌باشد.

جهت رهایی از این صداهای ناخواسته بهتر است از عملکرد صحیح  سیستم شارژ، پست های باتری ماشین، اتصالات آلترناتور، تقویت کننده های سیگنال و Eart  اطمینان حاصل کنید.

برای از بین بردن نویز ناشی از لوازم جانبی، خازن دو قطبی کوچک را بین سیم برق تولید کننده لوازم جانبی و زمین آن اضافه کنید. خازن موج قدرت را جذب خواهد کرد و در نتیجه از انتقال آن‌ها به سیستم صوتی خودرو جلوگیری خواهد کرد.

اگر صدای ترق و تروق به گوش می‌رسد، کانال را عوض کرده و چک کنید که آیا سر و صداها از بین می‌رود یا نه. در غیر این صورت، ترق و تروق که در تمام طول زمان رخ می‌دهد، باید تعمیر یا تعویض شود.

برای از بین بردن نویز ناشی از لوازم جانبی، خازن دو قطبی کوچک را بین سیم برق تولید کننده لوازم جانبی و زمین آن اضافه کنید. خازن موج قدرت را جذب خواهد کرد و در نتیجه از انتقال آن‌ها به سیستم صوتی خودرو جلوگیری خواهد کرد.

اگر صدای ترق و تروق به گوش می‌رسد، کانال را عوض کرده و چک کنید که آیا سر و صداها از بین می‌رود یا نه. در غیر این صورت، ترق و تروق که در تمام طول زمان رخ می‌دهد، باید تعمیر یا تعویض شود.

 

تعمیر ضبط ماشین

 

نمایندگی آیفون ...
ما را در سایت نمایندگی آیفون دنبال می کنید

برچسب : تعمیر در محل,نمایندگی تعمیرات,تهمیرات تخصصی,تعویض بلندگوی ضبط,تعویض اسپیکر ضبط, نویسنده : پوران دخت خدابخش بازدید : 165 تاريخ : شنبه 23 بهمن 1400 ساعت: 18:38

آرشیو مطالب

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :